Nära döden

Hysset den store har haft en nära döden upplevelse.
Matte satt och pratade i telefon inne i råttrummet, hon säger att regler är till för att brytas. Kärring.
Jag släpade runt på ett tidningspapper i råttrummet tänkte bädda i mitt lilla hus. Så kommer Astra infarande i huset, jag vart rädd och hoppade ut genom det lilla runda fönstret på huset, och huset höll fast mig, jag satt fast, men jag är envis så jag skulle ut, så jag drog och matte skrek, jag var jätte rädd, huset ville ju äta upp mig.
Matte tog en handduk och kastade över mitt fina ansikte, så jag var tvungen att lugna ner mig, Sen så lirkade hon ut mig ur husets stora mun. Jag hade precis ätit massa mat så jag fick mat som fastnade i min hals. Så det rann massa vitt ur min mun och näsa. Matte sprang omkring med mig i en handduk och grät och ringde i telefonen.

Hade jätte svårt att andas och så kissade jag på mig. Matte smekte min hals så jag fick upp allting. Men hon grät jätte mkt. Jag mådde jätte dåligt länge, Så hon satt och klappade på mig. Hon trodde jag skulle dö, det trodde jag med. Jag var jätte ledsen. Matte med. KÄnns som vi fick en bra kontakt där. Men sen så vart jag bättre när jag hade fått upp allting. Så jag fick gå ner i sjukburen. Så matte kunde hålla koll på mig. Sen så hittade jag en gurk bit så glömde jag bort att jag var döende, Så nu lever jag igen.

Matte var jätte ledsen, stackars lilla matte. MEn Hysset den store är här för att stanna. Så lätt slipper hon mig inte.
Nej nu ska Hysset den store kela in sig i någon rumpa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0